Diversen

Zo blijf je relevant in een wereld vol short form content

In een wereld waarin elke seconde duizenden video’s worden geüpload, is de vraag niet meer of je content moet maken. Eerder hoe je ervoor zorgt dat jouw content echt opvalt tussen de andere duizenden video’s.

Waarom content maken alleen niet meer genoeg is

Je bent ondernemer, marketeer of eigenaar van een webshop. Je post regelmatig op social media, maakt af en toe een video en hebt een blog op je site. Toch blijft het resultaat uit. Herkenbaar? Je bent niet de enige. Het probleem zit vaak niet in het gebrek aan content, maar in het gebrek aan strategie. Zomaar wat posten zonder strategische aanpak is hetzelfde als gokken in het casino. Maar wat moet je dan wel doen?Bij The Clip Company zien we dagelijks dat bedrijven groeien zodra hun content niet alleen creatief, maar ook strategisch wordt ingezet. Content die klopt met je merkverhaal, afgestemd is op je doelgroep en nog belangrijker meetbaar resultaat oplevert.

Shortform content is de content van nu

Scrollen werkt verslavend. Als je in de eerste drie seconden geen aandacht grijpt, ben je weg geswipet Dat vraagt om een nieuwe manier van denken over content: kort, krachtig en conversiegericht. Dat noemen we dus shortform content. Platforms als TikTok, Instagram reels en YouTube Shorts zijn niet meer weg te denken. Maar posten omdat het moet werkt niet. Je hebt een slimme mix nodig van entertainment, autoriteit en herkenning. Precies wat wij met onze klanten doen via onze shortform content aanpak.

Wat levert shortform content op?

  • Meer zichtbaarheid in korte tijd
  • Snellere klant interactie via comments en berichten
  • Hogere engagement door entertainment formats
  • Betere prestaties van je advertenties door relevante hooks

Kortom, achter al die korte video’s schuilen keiharde resultaten.

Tijd voor content met impact

Maak je nu vooral nog content omdat het moet? Dan wordt het tijd voor een andere aanpak. Of je nu een dienstverlener bent, een webshop runt of een agency aanstuurt de combinatie van strategie en krachtige video’s maakt het verschil. Bij The Clip Company maken we het simpel. In één dag nemen we al het beeldmateriaal op. Van al dit materiaal maken wij de content die jouw bedrijf echt laat groeien.

About the Author

Tomas van der Laan

Thomas heeft een scherpe blik op de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media en daarmee Thomas zich in korte tijd gevestigd als een autoriteit binnen zijn vakgebied.

Tomas van der Laan

Thomas heeft een scherpe blik op de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media en daarmee Thomas zich in korte tijd gevestigd als een autoriteit binnen zijn vakgebied.

Andere Diversen artikelen