BoekenFacebook

De beste boeken over Facebook

Home Boeken De beste boeken over Facebook

De 3 beste boeken over Facebook

Facebook is momenteel het grootste social media platform ter wereld. Dat het platform populair is, blijkt wel uit de statistieken. Het platform wordt dagelijks door 1,8 miljard mensen bezocht, en dat aantal is nog steeds stijgende. Ook het verhaal over het ontstaan van Facebook spreekt enorm tot de verbeelding. De ontstaansgeschiedenis over de oprichting van Facebook is in 2010 verfilmd in, ‘The Social Network’. Naast deze film zijn enorm veel boeken over Facebook verschenen. Hieronder hebben we de 3 beste Facebook boeken voor je op een rijtje gezet.

Lees ook: hoe werkt Facebook

De kleine Facebook voor Dummies door Jaap de Bruijn

Als je nieuwe bent in de wereld van Facebook, dan is dit het perfecte boek voor jou. Facebook biedt zoveel mogelijkheden dat het voor een beginner een beetje overweldigend kan zijn. Dit boek helpt je om je eerste stappen te zetten op dit populaire social media platform. De schrijver vertelt op een heldere toon hoe het platform werkt, hoe je het beste jezelf kunt profileren op Facebook en hoe je content kunt vinden die voor jou interessant is. Er wordt zelfs aandacht besteed aan hoe je jezelf zakelijk kunt profileren op Facebook als je de basisprincipes een beetje onder de knie hebt.

Het Facebook Effect door David Kirkpatrick

Dit boek vertelt het echte verhaal over het ontstaan van Facebook en hoe het bedrijf is uitgegroeid tot hét toonaangevende bedrijf wat het nu is. Technologie Verslaggever David Kirkpatrick vertelt met volledige medewerking van oprichter en CEO Mark Zuckerberg de fascinerende geschiedenis van dit bedrijf, hoe het tot bloei is gekomen en waar het naartoe gaat. Hij beschrijft de successen en misstappen, en werpt een blik op de visie van Facebook. Dit boek geeft een inkijkje in de wereld achter de schermen van Facebook.

Ultimate Guide to Facebook Advertising door Perry Marshall

Facebook maakt het mogelijk voor bedrijven om 1,8 miljard potentiële klanten te bereiken. Reclamedeskundige Perry Marshall en zijn co-auteurs Keith Krance en Thomas Meloche maken je wegwijs in alle nuances van Facebook advertising en helpen je om je ideale publiek te vinden. Deze derde editie biedt onschatbare inzichten in het gedrag van het publiek doordat de auteurs hebben onderzocht wat er gebeurde voordat bezoekers op advertenties klikken en wat er daarna gebeurt – 10 seconden later, 10 minuten later en in de volgende weken. Een must-have als je als bedrijf Facebook wilt gebruiken om je klanten te bereiken.

About the Author

Tomas van der Laan

Thomas heeft een scherpe blik op de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media en daarmee Thomas zich in korte tijd gevestigd als een autoriteit binnen zijn vakgebied.

Tomas van der Laan

Thomas heeft een scherpe blik op de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media en daarmee Thomas zich in korte tijd gevestigd als een autoriteit binnen zijn vakgebied.

Andere Boeken artikelen