Facebook is een geweldig middel om contact te houden met vrienden en familieleden over de hele wereld. Maar het biedt ook nieuwe kansen voor marketing en reclamedoeleinden. Als je niet al één van de miljoenen gebruikers van Facebook bent, wil je misschien het sociale netwerk eens bekijken. Het kost slechts enkele minuten om je aan te melden voor een gratis Facebook-account.

Maak een Facebook-account aan

Als je nog geen Facebook-account hebt, ga dan naar de landingspagina van Facebook om er één aan te maken. Je kunt hier kiezen of je een persoonlijk account of zakelijk account wilt aanmaken, maar je kunt niet beide kiezen. Als je het Facebook alleen voor je bedrijf gaat gebruiken, stel je account dan in als een zakelijk account. Houd er wel rekening mee dat zakelijke accounts minder functionaliteiten en opties hebben dan persoonlijke accounts.

Lees ook: hoe werkt Facebook


Zakelijk of persoonlijk account?

Als je een zakelijk account wilt afsluiten maar je niet zeker weet of je nu of in de toekomst het account ook persoonlijk wilt gebruiken, stel je account dan in als een persoonlijk account. Je hebt dan in ieder geval volledige toegang tot alle Facebook functionaliteiten.

Facebook-accounts zijn gratis, maar onthoud dat je maar één account mag hebben. Als je een zakelijk account wilt maken maar je hebt al een persoonlijk Facebook account, dan moet je van je persoonlijke account een bedrijfsaccount maken. Als je meer dan één account aanmaakt en Facebook je betrapt, zullen ze één of beide accounts uitschakelen of verwijderen.

Wat kun je met een zakelijk Facebook account?

Met een Facebook Business account kun je een pagina en advertenties maken om klanten te bereiken en je merk onder de aandacht te brengen. Door de structuur van Facebook kun je de marketingstrategie precies richten de doelgroep die je wilt bereiken. Hoe je Facebook Business gebruikt, hangt af van het type bedrijf dat je hebt en hoe je om wilt gaan met je klanten en je aanwezigheid op sociale media. Voordat je een Facebook Business-account maakt, moet je een strategie bedenken over hoe dit platform in je voordeel kunt laten werken. Je marketingstrategie kan als doel hebben om mensen naar je website te sturen om een ​​bepaald product te kopen, om het aantal likes op de Facebook-pagina van je bedrijf verhogen of om mensen laten deelnemen aan een wedstrijd of poll.

Hoe gaat het aanmaken van een Facebook account?

Als je een Facebook-account wilt maken, moet je de volgende stappen doorlopen:


  1.     Ga naar facebook.com en kies ‘Create New Account’.
  2.     Vul je voornaam en je achternaam in
  3.     Vul je-mailadres of telefoonnummer in. Dit is nodig voor het verificatieproces.
  4.     Maak een wachtwoord aan. Bij voorkeur een sterk wachtwoord met minimaal 8 tekens.
  5.     Vul je geboortedatum in
  6.     Kies je geslacht
  7.     Klik op ‘Sign Up’.

Je krijgt vervolgens een email of een sms ter verificatie van je account waarin een link staat om je aanmelding te bevestigen.

Gefeliciteerd, je hebt nu een Facebook account aangemaakt. De volgende stap is het openen van de app en een profielpagina aanmaken.

Vond je dit handige informatie? Deel deze pagina via social media:

Heb jij nog meer tips voor andere bezoekers? Laat ze hieronder achter in de comments 👇

Wat je misschien ook interessant vind

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang updates* over nieuwe opties op social media platformen

*maximaal 1 keer per maand

Je gaat akkoord met onze Privacy Policy.