Wat is Instagram eigenlijk? Dit social media platform met wereldwijd meer dan 400 miljoen volgers, moet je echt kennen. Graag vertellen wij je wat Instagram precies is en wat je ermee kunt.

Wat is Instagram?

Instagram, wat is dat? Bij het social media kanaal Instagram draait het allemaal om foto’s en filmpjes delen met je volgers. Het is een sociaal netwerk opgericht door Facebook, maar staat daar verder los van. Instagram is geen enorme hype meer, maar wel nog steeds enorm populair en een musthave voor alle smartphone- en tabletgebruikers. Op Instagram kun je foto’s of filmpjes bewerken door er een filter overheen te zetten. Zo kun je jouw foto of filmpje een ouderwetse, zonnige of juist zwart-witte uitstraling geven. Wanneer je deze foto deelt met je volgers, kunnen zij deze ‘vind-ik-leuken’. Ook kunnen je volgers op de foto reageren.

Een paar feitjes

Om een beeld te krijgen van wat Instagram nou precies is, hier een aantal altijd leuke ‘wist-je-datjes’.

Wist je dat…
Justin Bieber meer dan 170miljoen volgers op Instagram heeft?
wanneer diezelfde Justin Bieber een foto van een weiland (ja, een weiland) plaatst, hij  daar meer dan één miljoen likes op krijgt?
Instagram groter is dan Twitter?
je op Instagram over je foto’s en filmpjes heel veel verschillende filters kunt zetten?
Doutzen Kroes de meeste volgers van Nederland heeft?
heel veel personen dik verdienen aan Instagram, omdat ze gesponsorde foto’s plaatsen?

Wat is Instagram…

Wilt u meer weten over Instagram? Lees dan verder hoe het platform precies werkt of hoe je snel meer volgers kunt krijgen.

Wat kun je met Instagram?

Instagram is een populair social media kanaal. Het medium is bedoeld om foto’s en video’s te delen. Net zoals bij Facebook heb je een tijdlijn waarop je de foto’s en video’s kunt plaatsen. Daarnaast kan je ook stories maken. Dit zijn verhalen die 24 uur zichtbaar blijven op je profiel. Ook kun je een livestream opzetten.

Wat kan ik met instagram

Wat kan ik met Instagram? Het is een vraag die vaak aan ons gesteld wordt. Eigenlijk hebben we in de voorgaande alinea al beschreven wat je precies met Instagram kan. Op dit social media platform kan je foto’s en video’s delen met je volgers. Daarnaast kan je ook stories maken. Dit zijn verhalen die 24 uur zichtbaar zijn voor je volgers of voor iedereen die je account bezoekt (als je jouw profiel openbaar hebt staan). We hebben de belangrijkste funties van Instagram even voor op een rijtje gezet:

1. Foto’s plaatsen en publiceren
2. Foto’s van anderen liken en reacties erop plaatsen
3. Stories maken en swipe up toevoegen
4. Een DM (Direct Message) sturen
5. Live gaan door middel van een livestream
6. Jouw bio inrichten
7. Hoogtepunten toevoegen aan je Instagram-profiel
8.

Wat zijn Instagram stories?

Met een Instagram storie (of story) kun je een verhalenreeks maak. Instagram stories worden ook wel verhalen genoemd. Het zijn afbeelding of video’s die je in een reeks achter elkaar kunt zetten. Deze verdwijnen na 24 uur weer. Als iemand op jouw storie klikt, worden de stories automatisch afgespeeld.

Je vindt de stories bovenin je Instagramscherm. Iemand die een storie heeft geplaatst, krijgt een cirkeltje in de kleuren van Instagram om zijn of haar profielfoto heen.

Wat is een blauw vinkje Instagram?

Sommige Instagram-accounts hebben een blauw vinkje. Dat betekent dat hun account is geverifieerd. Wil je weten wat een blauw vinkje verder betekent? Of wil je weten hoe jij een blauw vinkje kunt krijgen? Lees dan snel verder op de speciale pagina die we hebben gemaakt voor het blauwe vinkje.

Wat is een DM?

Op Instagram kun je een DM sturen. Maar wat is dat precies? We hebben het hier over een direct message: de DM op Instagram. Lees hier hoe je een DM kunt sturen.

Wat is een link in bio op Instagram

Op Instagram heb je vast wel eens de woorden ‘Link in Bio’ gezien. In een post of in een storie. Wil je weten wat dit is of wil je zelf een link in bio maken? Ga dan naar onze link in bio pagina.

Instagram zakelijk succesvol inzetten

Heb jij een zakelijk Instagram account en wil je hier meer uithalen? Lees dan zeker deze tips om meer uit jouw bedrijfsprofiel te halen.

aanrader
Design jouw eigen Instagram shop

Wat je leert tijdens deze training:

  • Hoe je jouw saaie Instagram shop kunt designen naar jouw eigen huisstijl
  • Hoe je die hele meute aan producten kunt opdelen in logische collecties
  • Hoe je banners aanmaakt in de Facebook en Instagram shop
  • Hoe je vandaag nog een aantrekkelijke shop neerzet voor jouw volgers
Plug and pay - Design jouw eigen Instagram shop

Wanneer is Instagram opgericht?

Wanneer is Instagram opgericht? Veel mensen vragen zich dat af. In 2010 is Instagram uitgebracht en opgericht. Maar daarvoor waren er natuurlijk al langer de ideeën om het platform uit te rollen.

Door wie is Instagram opgericht?

Instagram is ontworpen door Kevin Systrom en Mike Krieger in 2010. In 2012 werd het social media kanaal verkocht aan Facebook en daarna ging het hard met Instagram.

Vond je dit handige informatie? Deel deze pagina via social media:

Heb jij nog meer tips voor andere bezoekers? Laat ze hieronder achter in de comments 👇

Wat je misschien ook interessant vind

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang updates* over nieuwe opties op social media platformen

*maximaal 1 keer per maand

Je gaat akkoord met onze Privacy Policy.