LinkedIn kan een effectief hulpmiddel zijn voor reclame en marketing. Om een succesvolle digitale marketingstrategie te hebben, moet je bedrijf ook een zakelijk LinkedIn-account hebben.
Succesvol een LinkedIn bedrijfspagina aanmaken
Het aanmaken van een zakelijk account op LinkedIn is een onderdeel van de digitale marketingstrategie van je bedrijf. Lees hieronder 10 tips voor het opzetten van een succesvol zakelijk LinkedIn-account.
-
Huur iemand in om het zakelijke LinkedIn-account van het bedrijf te beheren
Het beheren van meerdere sociale media-accounts is een fulltime baan. Het bijwerken van pagina’s en het snel reageren op communicatie pogingen vereist een toegewijde medewerker.
-
Plaats regelmatig updates
Door regelmatig berichten te plaatsen blijven bedrijven in de scope van klanten en partners. Een effectieve strategie is om content te publiceren die relevant is voor jouw markt of branche. Door zelf gepubliceerde content te posten op LinkedIn kun je meer bezoekers naar je website trekken.
-
Zorg ervoor dat de contactgegevens correct en volledig zijn
Als bedrijf moet je potentiële klanten meerdere mogelijkheden bieden om contact te leggen. Dit omvat adressen, telefoonnummers en een e-mailadressen. Zorg dat er ook een link staat naar de website van het bedrijf en naar andere sociale media-accounts.
-
Benadruk kernproducten en -diensten
Wanneer een nieuwe klant de LinkedIn-pagina van je bedrijf bezoekt, wil je dat ze meteen begrijpen waar het bedrijf voor staat. Op de pagina ‘Producten en diensten’ kan een bedrijf vermelden wat ze verkopen. Het eerste product of service die op deze pagina wordt vermeld, wordt ook gemarkeerd als aanbevolen inhoud op de startpagina van het account. Het product of de service die de meeste inkomsten genereert, moet als eerste worden vermeld om hiervan te profiteren.
-
Gebruik beeldmateriaal in je voordeel
Afbeeldingen communiceren sneller dan tekst. Gebruik daarom een betekenisvolle profielfoto en omslagafbeelding. Vaak wordt het bedrijfslogo als LinkedIn profielfoto gebruikt. Maar als het logo de boodschap en het doel van het bedrijf niet communiceert moet een andere afbeelding worden gebruikt. Hetzelfde geldt voor de omslagfoto.
-
Verzoek werknemers verbinding maken met het zakelijke account
Alle werknemers moeten aangeven dat ze voor het bedrijf werken. Hoe meer connecties, hoe beter voor een LinkedIn-profiel.
-
Moedig werknemers aan om bedrijfscontent te delen
Werknemers die bedrijfscontent en nieuws delen en verspreiden in hun netwerk is een geweldige manier om het bereik van content en de aanwezigheid op social media te vergroten.
-
Vraag om feedback van klanten en zakenpartners
Wees niet verlegen om feedback te vragen over de content en je producten of diensten.
Vraag je LinkedIn-connecties wat voor soort content ze meer willen zien en vraag of ze het waardevol vonden.
-
Doe wat met feedback en publiceer je bevindingen
Het is geen goede bedrijfspraktijk om negatieve feedback te negeren. Hierdoor haken klanten af. Als je als bedrijf vaststelt dat de negatieve feedback legitiem is, publiceer dan een actieplan op sociale media om te delen wat je eraan gaat doen. Zowel klanten als partners zullen de transparantie waarderen.
-
Vestig de aandacht op verkoopacties of groot bedrijfsnieuws
LinkedIn geeft gebruikers de mogelijkheid om specifieke berichten te plaatsen en te markeren of vast te zetten bovenaan de startpagina van het zakelijke account.