LinkedIn

10 tips voor een LinkedIn bedrijfspagina aanmaken

Home LinkedIn 10 tips voor een LinkedIn bedrijfspagina aanmaken

LinkedIn kan een effectief hulpmiddel zijn voor reclame en marketing. Om een ​​succesvolle digitale marketingstrategie te hebben, moet je bedrijf ook een zakelijk LinkedIn-account hebben.

Succesvol een LinkedIn bedrijfspagina aanmaken

Het aanmaken van een zakelijk account op LinkedIn is een onderdeel van de digitale marketingstrategie van je bedrijf. Lees hieronder 10 tips voor het opzetten van een succesvol zakelijk LinkedIn-account.

  1. Huur iemand in om het zakelijke LinkedIn-account van het bedrijf te beheren

Het beheren van meerdere sociale media-accounts is een fulltime baan. Het bijwerken van pagina’s en het snel reageren op communicatie pogingen vereist een toegewijde medewerker.

  1. Plaats regelmatig updates

Door regelmatig berichten te plaatsen blijven bedrijven in de scope van klanten en partners. Een effectieve strategie is om content te publiceren die relevant is voor jouw markt of branche. Door zelf gepubliceerde content te posten op LinkedIn kun je meer bezoekers naar je website trekken.

  1. Zorg ervoor dat de contactgegevens correct en volledig zijn

Als bedrijf moet je potentiële klanten meerdere mogelijkheden bieden om contact te leggen. Dit omvat adressen, telefoonnummers en een e-mailadressen. Zorg dat er ook een link staat naar de website van het bedrijf en naar andere sociale media-accounts.

  1. Benadruk kernproducten en -diensten

Wanneer een nieuwe klant de LinkedIn-pagina van je bedrijf bezoekt, wil je dat ze meteen begrijpen waar het bedrijf voor staat. Op de pagina ‘Producten en diensten’ kan een bedrijf vermelden wat ze verkopen. Het eerste product of service die op deze pagina wordt vermeld, wordt ook gemarkeerd als aanbevolen inhoud op de startpagina van het account. Het product of de service die de meeste inkomsten genereert, moet als eerste worden vermeld om hiervan te profiteren.

  1. Gebruik beeldmateriaal in je voordeel

Afbeeldingen communiceren sneller dan tekst. Gebruik daarom een betekenisvolle profielfoto en omslagafbeelding. Vaak wordt het bedrijfslogo als LinkedIn profielfoto gebruikt. Maar als het logo de boodschap en het doel van het bedrijf niet communiceert moet een andere afbeelding worden gebruikt. Hetzelfde geldt voor de omslagfoto.

  1. Verzoek werknemers verbinding maken met het zakelijke account

Alle werknemers moeten aangeven dat ze voor het bedrijf werken. Hoe meer connecties, hoe beter voor een LinkedIn-profiel.

  1. Moedig werknemers aan om bedrijfscontent te delen

Werknemers die bedrijfscontent en nieuws delen en verspreiden in hun netwerk is een geweldige manier om het bereik van content en de aanwezigheid op social media te vergroten.

  1. Vraag om feedback van klanten en zakenpartners

Wees niet verlegen om feedback te vragen over de content en je producten of diensten.

Vraag je LinkedIn-connecties wat voor soort content ze meer willen zien en vraag of ze het waardevol vonden.

  1. Doe wat met feedback en publiceer je bevindingen

Het is geen goede bedrijfspraktijk om negatieve feedback te negeren. Hierdoor haken klanten af. Als je als bedrijf vaststelt dat de negatieve feedback legitiem is, publiceer dan een actieplan op sociale media om te delen wat je eraan gaat doen. Zowel klanten als partners zullen de transparantie waarderen.

  1. Vestig de aandacht op verkoopacties of groot bedrijfsnieuws

LinkedIn geeft gebruikers de mogelijkheid om specifieke berichten te plaatsen en te markeren of vast te zetten bovenaan de startpagina van het zakelijke account.

About the Author

Tomas van der Laan

Thomas heeft een scherpe blik op de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media en daarmee Thomas zich in korte tijd gevestigd als een autoriteit binnen zijn vakgebied.

Tomas van der Laan

Thomas heeft een scherpe blik op de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media en daarmee Thomas zich in korte tijd gevestigd als een autoriteit binnen zijn vakgebied.

Andere LinkedIn artikelen