Consumenten gebruiken social media steeds meer als een middel om het dialoog met een verkopende partij aan te gaan. Dat is voor verkopers aan de ene kant natuurlijk erg prettig, want het vergroot een kans om producten of diensten te verkopen. Maar er zit ook een keerzijde aan de medaille. Er bestaat namelijk een kans dat consumenten social media gebruiken om het bedrijf in een negatief daglicht te stellen. Dat is natuurlijk iets wat je wilt voorkomen, en daarom is social media webcare nodig. Ook als het gaat om Instagram.
Wat is social media webcare precies?
Bij social media webcare wordt de verschillende social media kanalen van een bedrijf of organisaties constant gemonitord of er berichten op binnen komen. Waar nodig reageert een webcarespecialist hier op. Via social media komen namelijk veel vragen of klachten binnen bij een bedrijf. Hier moet goed mee om worden gegaan. Social media webcare medewerkers krijgen hier dan ook speciale training voor hoe ze op een klantvriendelijke manier omgaan met berichten en klachten. Door middel van social media webcare worden dus alle kanalen in de gaten gehouden, zodat social media een echt belangrijk marketingkanaal blijft van de organisatie.
Social media advies
Heeft u plannen om aan de slag te gaan met social media webcare? Het is aan te raden om eerst met een specialist om de tafel te gaan en social media advies te krijgen. Door middel van dit advies krijgt u niet alleen een beeld van hoe u goed social media webcare inzet, maar krijgt u ook advies over de in te zetten middelen en welk middel u voor welke doelgroep moet inzetten. Want is Facebook of Twitter nu geschikt voor uw organisatie? Social media advies is de basis voor uw bedrijf als u hiermee aan de slag wilt. Van daaruit kunt u de kanalen gaan bepalen en inrichten.