WhatsApp heeft in haar blog de functie van ‘Winkelwagens’ aangekondigd. Door middel van van de deze functie kunnen gebruikers van WhatsApp producten kiezen en een bestelling plaatsen via een WhatsApp bericht. Hiervoor hebben winkels en bedrijven wel een zakelijk WhatsApp bedrijfsaccount nodig. De functie zal de komende tijd over de hele wereld worden uitgerold.

Hoe werkt winkelen in WhatsApp met winkelwagens?

Het principe is het zelfde als een winkelwagentje in een webshop. Je gebruikt nu alleen WhatsApp als ‘webshop’. Via WhatsApp kun je met je winkelwagentje meerdere producten kopen bij de winkel. Je bladert door de catalogus van een bedrijf en je voegt je producten toe aan je winkelmandje. Het enige verschil is dat je niet direct kunt betalen, maar dat de bestelling in een WhatsApp bericht naar de verkoper wordt gestuurd. Daarmee komt gelijk een nadeel om de hoek kijken.

Geen directe betaalmogelijkheid in Nederland

Er zit vooralsnog wel een restrictie op de functie, want in Nederland si het niet direct mogelijk om ook via WhatsApp te betalen. Dit zullen koper en de verkoper dus op een andere manier moeten zien te regelen.


WhatsApp catalogus

Hiermee wordt de huidige Catalogus-dienst van WhatsApp uitgebreid. Bedrijven met een zakelijk bedrijfsaccount kunnen op deze manier hun producten onder de aandacht brengen bij gebruikers en gebruikers kunnen het product of dienst toevoegen aan de van WhatsApp.

Lees verder: Zakelijk WhatsApp account

Vond je dit handige informatie? Deel deze pagina via social media:

Heb jij nog meer tips voor andere bezoekers? Laat ze hieronder achter in de comments 👇


Wat je misschien ook interessant vind

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang updates* over nieuwe opties op social media platformen

*maximaal 1 keer per maand

Je gaat akkoord met onze Privacy Policy.